Ve dnech 11. – 13.1. 2013 proběhl v hotelu U Solné brány v Českých Budějovicích první z letošních interaktivních seminářů pro pedagogy.
Celkem 18 účastníků semináře se na 18 hodin proměnilo v žáky a „na vlastní kůži“ vyzkoušeli metodické materiály připravené v rámci projektu.
Připraveno bylo 9 dílčích aktivit, zabývajících se tématy identity a lidského chování v době holocaustu a metodou orální historie, kterými účastníky provedli naši zkušení lektoři – Petr Sokol a Roman Anýž.
Součástí bohatého programu byla tradičně beseda s pamětníkem holocaustu – tentokrát panem Asafem Auerbachem, jedním z tzv. „Wintonových dětí“. Neplánovaným zpestřením besedy byl příjezd další pamětnice, paní Ruth Hálové, rovněž patřící mezi děti zachráněné Nicholasem Wintonem.
Program semináře v Českých Budějovicích (v PDF)
OHLASY ÚČASTNÍKŮ A DALŠÍ FOTOGRAFIE:
Oba lektoři jsou erudovaní, vstřícní a velmi komunikačně zdatní. Oceňuji i nadhled a vtip. Vážím si dodržení časového rozvrhu a navržené koncepce semináře. Navíc jsem nabyl dojmu, že průběh semináře těšil nejen účastníky, ale i lektory. Děkuji oběma.
Obsahovou nápň semináře hodnotím kladně. Jedná se o vyvážený program, nápadité formy… Zkrátka příjemné překvapení.
U některých metodických materiálů by mohl být problém s náročností na délku hodiny. Po individuálním přizpůsobení jsou ale zajisté využitelné ve výuce.
Atmosféra semináře na mě zapůsobila nečekaně skvěle. Mám z tohoto semináře nejlepší pocit.
Metodické materiály hodnotím velmi kladně – obrovské možnosti využití.