Vzdělávací interaktivní seminář v Praze, 13. – 15. července 2012

Během jednoho z červencových víkendů se konal pořadí již třetí interaktivní vzdělávací seminář pro učitele. Ačkoli jsme začínali v pátek třináctého, podle ohlasů a hodnocení účastíků byl seminář nejen organizačně, ale zejména obsahově vydařený. Sedmnáct učitelů ze zánkladních a středních škol celé České republiky pracovalo necelé tři dny v příjemném prostředí hotelu Golf v Praze 5.

Program dílny byl zaměřen zejména na témata týkající se osobní identity, lidské potřeby někam patřit a na chování lidí ve vypjatých situacích – vše na základě skutečných příběhů židovských obyvatel českých zemí ve 20. století. Všichni účastníci si vyzkoušeli vytvořené metodické materiály v roli žáků a studentů a měli možnost se k nim vyjádřit.

Součástí programu semináře byla odborná přednáška historika Michala Frankla o vztahu předválečného Československa k židovským uprchlíkům z Německa a také beseda s pamětnicí holocaustu a předsedkyní Terezínské iniciativy Dagmar Lieblovou.

Účastníci dílny odjížděli obohaceni nejen na duchu, ale rovněž o metodické materiály projektu a další zajímavé zdroje, například dokumentárním DVD Ghetto jménem Baluty.

Program semináře v Praze (v PDF)

OHLASY ÚČASTNÍKŮ A DALŠÍ FOTOGRAFIE:

Seminář byl výborný. Přístup lektorů byl na vysoké odborné úrovni a zároveň byl neobvykle lidský. Děkuji!

Metodiky přinesly řadu nápadů, jak s danými tématy pracovat. Poté, co jsem si sama mohla některé metody vyzkoušet, nebudu „se bát“ použít je ve výuce.

 

Obsah semináře byl velmi zajímavý, hodně jsem si zapamatovala, zkusila nové aktivity. Uvítala bych více aktivit, které by se vešly do 45 minut a byly jednodušší pro děti na SOU.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lektoři nás dobře vedli a dovedli vždy tam, kam potřebovali. Přitom nám nechali prostor pro debatu a vyjádření vlastního názoru.

 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Novinky, Semináře pro učitele. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.